10 שנים לאלבום This Is Happening של לסד סאונדסיסטם

היום, היום לפני 10 שנים יצא האלבום האחרון של lcd soundsystem האחרון לאותה תקופה כן שג'ימס מרפי מנהיג הלהקה הודיע על פרישה ופירוק הלהקה. זה היה הסוף המושלם, עד לקאמבק שהיה טוב אבל לא טוב כמו שלושת האלבומים האחרים שלו.

אמנם היום לפני 10 שנים יצא האלבום, אבל כולם עוד הקשיבו לו כמה חודשים לפני, בתקופת ההדלפות כולם כלומר כל הפיד שלי מיהר להוריד את 'ההדלפה' והקשיב והקשיב והקשיב וגם אפילו רקד.

זה קורה this is happening הוא אלבום קלאסי וקאנוני, הבעיה שהוא יצא בתקופה שבזו לתהליכים קאנוניים. מבחינתי ג'ימס מרפי הוא הוא הנוטיז העשור הראשון של שנות האלפיים.

לאלבום התלוו סיבוב הופעות מרשים ומרגש, הם הופיעו אפילו בישראל! להקה סופר רלוונטית מופיעה בישראל בשיאה. וגם סרט דוקומנטרי מכמיר לב ומרטיט, עד היום אני זוכר סצינות לא מעטות מתוכו. עד היום זו ההופעה הכי טובה שהייתי בה, זאת הייתה הופעה רוק לכל דבר אבל עם ווייבים של מסיבת ריקודים שוברת רגליים ומעיפה את המוח.

והמוזיקה, המוזיקה אלקטרונית, דיסקו, רוקנרול השפעות שמאד קשה לפספס מדיוויד בואי ועד דיוויד ביירן עם טקסטים אקזיסציאלניסטים כמו one touch וגם לא מעט ביקורתיים על תעשיית המוזיקה בעיקר you wanted a hit.

השיר החותם הסוגר את האלבום הוא משירי העשור הקודם שלי home לפעמים אדם רוצה להתנסות לגלות ולחקור ככל שיאפשרו לו החיים, אבל לאחר כל נסיון כזה הוא ירצה לחזור הביתה.

תקשיבו אלבום מושלם!

היי, אני אלפרד כהן

משורר, קורא ספרים, מקשיב למוזיקה, בונה אתרים

עוד בקטגוריית ספרים...

הטהור והטמא מאת קולט

קולט, סופרת, אמצא שנות השלושים של המאה העשרים בפריז נפגשת עם כל מיני מכרים, חברים אנשים אקראים ומעין מתעדת אותם, שואלת, לא מנסה להבין, אלא סוג של מקשיבה והכל סביב נושא אחד.

קרא עוד »